Vyformuj si telo do plaviek v BIKINI VÝZVE!

7 tipov, ako behať, aby vás to bavilo. Radí bežecký tréner

redakcia

Behanie je náročné a často monotónne, či dokonca bolestivé. Ako je potom možné, že ho toľko ľudí miluje? A ako ho môžete začať milovať aj vy? Poradí vám bežecký tréner Ján Dömény.

7 tipov, ako behať, aby vás to bavilo. Radí bežecký tréner
Zdroj: Stock.Adobe.com
13. APR 2021

Začiatočníci sa pri behaní často stretávajú s tým, že ich to jednoducho nebaví. Prvýkrát sa vyberú von behať, potia sa, celé telo ich bolí a vidia, že na tom nie sú dobre s kondíciou. Ľahko potom stratia motiváciu a s behaním prestanú. Nenechajte sa ale odradiť tým, že si spočiatku behanie neužívate. Všetko má svoju postupnosť a keď sa dostavia prvé výsledky, naučíte sa behanie milovať. Aby sme vám túto cestu uľahčili, prinášame vám niekoľko tipov v spolupráci s bežeckým trénerom Jánom Döménym.

Ján Dömény

1. Zo začiatku to neprepáľte

Všetci by sme najradšej behali čo najrýchlejšie a ubehli čo najviac kilometrov. Najmä v začiatkoch sa ale nesnažte behať čo najrýchlejšie a zvoľte pomalšie tempo, než na aké sa cítite. Vďaka tomu sa nebudete po prvom kilometri cítiť vyčerpaní a budete si beh užívať. „Najdôležitejším krokom je začať pravidelne tráviť čas na nohách, na vašom čase až tak nezáleží,“ vysvetľuje Ján Dömény. „Dobrý tip na začiatok je striedať beh s chôdzou.“

2. Nastavte si malé a prekonateľné ciele

Ciele nás posúvajú ďalej a baví nás ich prekonávanie. To ale neznamená, že si pred prvým behom stanovíte cieľ, že do mesiaca ubehnete maratón. Vaše ciele by mali byť malé a ľahko prekonateľné. Povedzte si napríklad, že budete dnes bežať o dve minúty dlhšie ako pred týždňom. „Tešte sa aj z maličkostí, ako je prvý odbehnutý kilometer, alebo 10-minútový súvislý beh,“ hovorí tréner Ján Dömény. Postupne si môžete dávať odvážnejšie a odvážnejšie ciele.

3. Vybehnite von s kamarátom

Behanie nemusí byť podľa trénera osamelá činnosť: „Dohodnite sa so známym alebo vyhecujte rodinu.“ Počas behu zrejme nebudete mať energiu a dych na konverzáciu, budete ale spoločne tráviť čas a spoločne sa posúvať dopredu. Výhodou je, že keď sa už raz s niekým dohodnete na mieste a času behania, len tak ľahko to nezrušíte.

4. Objavujte nové miesta

„Snažte sa vyhnúť monotónnosti a objavujte nové miesta,“ radí Ján Dömény. Nemusíte zakaždým behať po jednej trase, to by po čase prestalo baviť asi každého. Vďaka behu môžete objaviť miesta, na ktoré by ste sa inak nevybrali – navštívte park, kde nechodíte, objavujte nové uličky vo vašom meste, alebo lesné cestičky za vašim domom. Z obyčajného behu sa tak stane zaujímavá cesta plná objavovania.

5. Spravte si z behu rutinu

V začiatkoch je dôležité spraviť si z behu rutinu a pravidelne sa hýbať. Len tak prídu prvé výsledky, začnete sa zlepšovať a bude vás to baviť. Vyberte si dni a časy, ktoré budú každý týždeň vyhradené len pre beh. Keď sa ich budete držať, postupne si na ne zvyknete. Beh nebudete brať ako nutné zlo, ale ako prirodzenú súčasť dňa. „Beh by sa mal postupne stať vašou prirodzenou súčasťou. Niečím, z čoho sa nedá len tak ľahko vyhovoriť,“ vysvetľuje tréner Dömény.

6. Zamestnajte svoju myseľ

Príde vám beh monotónny a nudný? Ján Dömény radí, aby ste niečím zamestnali svoju myseľ. Využite čas, ktorý máte a vypočujte si napríklad nový album od vášho obľúbeného interpreta. Alebo sa inšpirujte zaujímavým podcastom, prípadne sa vzdelávajte audioknihou v ušiach. „Čas vám rýchlejšie prejde a spojíte príjemné s užitočným“.

7. Merajte svoje výsledky

„Telefón vám nielen prehrá vašu obľúbenú skladbu, ale môže zaznamenať aj vašu aktivitu,“ hovorí bežecký tréner. Existuje množstvo bežeckých aplikácií, ktoré vám merajú tempo, rýchlosť, čas aj ubehnutú vzdialenosť. Budete vidieť, ako rýchlo beháte aj to, ako sa zlepšujete. V aplikácií sa tiež môžete spojiť s inými bežcami a pochváliť sa svojimi úspechmi. No a pokiaľ to myslíte s behom vážne, kúpte si športové hodinky, aby ste nemuseli nosiť mobil stále so sebou.

Chcete behať tak, aby ste videli výsledky a beh vás bavil? Zapojte sa do BEŽECKEJ VÝZVY, pod vedením odborníkov na beh, výživu a motiváciu. V BEŽECKEJ VÝZVE vás povedieme krok za krokom k štíhlemu, pevnému a zdravému telu. Kliknite na www.bezeckavyzva.sk a pripojte sa k nám ešte dnes!

Banner_Bezecka Vyzva_800x312


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 7 tipov, ako behať, aby vás to bavilo. Radí bežecký tréner

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 3200
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.