Aj beh v teple má svoje výhody
20. JUL 2017

Aj beh v teple má svoje výhody

Behanie v lete má svoje výhody aj nevýhody. Najväčšou výhodou je, že si stačí obliecť tričko a trenky a môžete ísť behať. Ale behanie pri vysokých teplotách prináša aj zvýšené riziko rôznych zdravotných problémov. Ako sa s týmto problémom vysporiadať?

Prvotná odpoveď je samozrejme jednoduchá: Behajte vtedy, keď teploty ešte nie sú také vysoké. Ale tak môžete prísť o pozitíva, ktoré môže beh za vysokej teploty prinášať.

Výhody behania počas horúceho dňa

  • Zlepšenie kondície – keďže je telo počas takéhoto behania viac zaťažované (samozrejme v rozumnej miere), začne sa proti záťaži brániť tým, že zosilnie (ako po silovej, tak aj po kondičnej stránke).
  • Pozitívny vplyv na psychiku – kto by už len nemal rád pohľad na krásnu vyjasnenú modrú oblohu bez obláčika. Minimálne zlepší náladu po náročnom dni.
  • Lepšie znášanie vysokých teplôt aj počas práce – keď sa telo naučí bojovať s teplom počas tréningu, určite to dokáže aj v práci, čo bude mať určite len a len pozitíva.

 

Ako využiť behanie v horúčavách

Jednou z najdôležitejších vecí je, byť na tento typ tréningu poriadne pripravený. Behanie by ste mali uskutočňovať postupne so zvyšujúcou sa teplotou. Najskôr bežať 20 minút, ďalší tréning 40 minút a nabudúce aj hodinu. Vďaka tomu si telo bude postupne na náročné podmienky zvykať, čo mu pomôže získať voči vysokej teplote odolnosť. V horúčavách by som sa však v žiadnom prípade nezameriaval na dlhé behy, ale sústredil by som sa na intenzívny beh maximálne do hodiny aj napríklad vo forme HIIT.

HIIT (vysoko intenzívny intervalový tréning)

Keď sa dostanete na úroveň, kedy dokážete vydržať bežať aspoň 45-60 minút, môžete začať vykonávať HIIT.

V HIIT sa snažte striedať šprinty v trvaní 30 sekúnd s ľahkým poklusom, v trvaní 90 sekúnd. Vykonajte 12-15 takýchto cyklov. Vhodnou voľbou je aj šprint + poklus + skákanie na švihadle + poklus + šprint + ...

Čo by malo byť pri športovaní v takomto počasí samozrejmosťou

  • Dodržovanie pitného režimu,
  • zvýšený príjem minerálov,
  • používanie priedušného oblečenia,
  • natretie nezakrytých častí tela opaľovacím krémom s vysokým UV faktorom.

 

Zdroj ilustračnej fotky: Alexander Mils, CC0


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Aj beh v teple má svoje výhody

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Podujatia

ďalšie ponuky
Vložiť podujatie môžu len registrovaní užívatelia.
Registrovať | Prihlásiť

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1371
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.