Asfalt, betón či tráva: Po akom povrchu behať?
21. AUG 2014

Asfalt, betón či tráva: Po akom povrchu behať?

Mirka

Beháte najradšej po zelenej tráve, alebo vás skôr lákajú betónové chodníky či asfaltové cesty? Spoznajte výhody a nevýhody jednotlivých bežeckých terénov. 

Niektorí sa venujú behu preto, lebo sa snažia schudnúť a na bežeckom povrchu im vôbec nezáleží. Ďalší to robia kvôli tomu, lebo sa potrebujú udržať v psychickej pohode a pozitívne pocity v nich znásobuje aj skutočnosť, po akom teréne behajú. Ideálne sú pre nich napríklad parky alebo lesné cestičky. Každý z bežeckých terénov má však svoje výhody i nevýhody.

Betónový povrch

Behanie po betóne je bezpečné, čo sa týka nerovností plochy, pretože je väčšinou hladká. Človek presne vie, kde stúpa. Nevýhodou je skutočnosť, že betón je veľmi tvrdý, čo spôsobuje problém kĺbom. Ak človek behá po takomto teréne dlhší čas, môže sa to negatívne odzrkadliť na stave pohybového aparátu, preto je vhodné investovať do kvalitných bežeckých topánok.

Asfalt

Nájsť asfaltové plochy v mestách či mimo nich, nie je dnes problém. Pre bežcov sú tieto typy povrchov rozhodne šetrnejšie k pohybovému systému ako betónové povrchy. Dokonca podľa niektorých vedeckých štúdií je beh po asfalte zdraviu prospešnejší ako beh po tráve. Mnohí ich považujú za najvhodnejší bežecký terén. Treba si však dávať pozor na výtlky a ak človek behá v premávke, tak dbať na svoju bezpečnosť.

Odporúčame prečítať: Bežecké hormóny, ktoré vás dostanú do neba

 

Tráva

Keďže trávnatý povrch je mäkký, prospieva hlavne tým, ktorí majú problém s kĺbmi, pretože otrasy nie sú také silné, ako napríklad pri behu po betóne. Samozrejme, aj beh po tráve má svoje nevýhody, ktoré spočívajú hlavne v tom, že tento terén je zradný. Človek často presne nevie, kam šliape a môžu vznikať nepríjemné zranenia.

Beh po piesku

Väčšina z nás si tento terén užije iba počas leta. Takýto beh sa však oplatí, pretože človek tu zapája aj svaly, ktoré pri iných typoch povrchu zapojené nie sú. Dochádza tiež ku spáleniu vyššieho množstva kalórií. Okrem toho je piesok mäkký, neopotrebúvajú sa toľko kĺby. Avšak treba si dávať pozor na zranenia hlavne v oblasti členku.

Odporúčame prečítať: Chcete behaním schudnúť? Sledujte pulzovú frekvenciu

 

Zalesnené chodníky a prírodné cestičky

Tento povrch patrí k náročnejším na kondičku, pretože raz klesá a potom zasa stúpa. Ak si potrebujete dať do tela a zároveň si užiť krásu prírody, je ideálny. Treba si však dávať pozor na to, kam človek šliape, pretože povrch je nerovný a môže ľahko dôjsť k zraneniu. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Asfalt, betón či tráva: Po akom povrchu behať?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.