Kedy sa pri behu už výsledky nedostavia?
19. NOV 2014

Kedy sa už pri behu výsledky nedostavia?

Problém so spaľovaním tukov má väčšia časť bežcov, ktorí využívajú beh ako prostriedok na chudnutie. Síce určitú dobu chudnú, ale potom sa zrazu spaľovanie tukov zastaví a začnú skôr  priberať.  

Čím je zastavenie spaľovania tukov spôsobené

Najčastejšie je to spôsobené tým, že behávate tempom, ktoré nie je pre vás maximálne a ani vychádzkové. Ak sa už behu venujete nejaký ten mesiac, váš metabolizmus sa prispôsobí spaľovaniu tukov počas zaťaženia. Dlhodobým tréningom sa telo síce vie naučiť využívať tuky aj pri vyššom zaťažení. Problém je však v tom, že čím intenzívnejšie bežíte, tým viac sacharidov spálite. Preto máte po tréningu zvýšenú chuť na sladké.

Odporúčame prečítať: Ako behať, keď chcem schudnúť? 

Ako teda zabezpečiť pokračovanie spaľovania tukov?

  • Spomaľte rýchlosť vášho behu, čím ušetríte množstvo glukózy, a teda aj znížite chuť na sladké.
  • Vo vašom jedálničku by nemali chýbať polysacharidy (ryža, zemiaky, obilniny). Pretože ich vynechávaním sa opäť zvyšuje chuť na sladké (jednoduché sacharidy).
  • Behanie vykonávajte formou HIIT alebo formou tabaty.

Behanie pomocou HIIT

Ide o veľmi dobrý typ tréningu, pri ktorom sa striedajú krátke intervaly vo vysokej intenzite s krátkym odpočinkom, alebo s intervalmi v nízkej intenzite. Pri behaní to vyzerá nasledovne: 100 metrov šprintu a následne 300 metrov vyklusávania. Tieto intervaly sa opakujú po dobu 20 minút.

Odporúčame prečítať: HIIT - efektívny tréning pre každého

Behanie pomocou tabaty

Je to podobný štýl tréningu ako HIIT, ale cieľom je v tomto prípade vydržať v maximálnom zaťažení určitú dobu a následne určitú dobu oddychovať. Najlepšia forma je 20 sekúnd maximálneho možného šľapania na mieste a následne 10 sekúnd oddychu. Toto opakovať v cykloch po dobu 4 minúty.  

Uvedené tipy by vám mali pomôcť znovu naštartovať spaľovanie tukov, a teda aj zníženie telesnej hmotnosti. Nech už cvičíte preto, aby ste boli v kondícii alebo je to iba súčasť vášho redukčného plánu, je vždy veľmi dôležité aj zdravé stravovanie.


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Kedy sa už pri behu výsledky nedostavia?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 859
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.