Ste na dôchodku? A čo takto začať behať?
26. APR 2017

Ste na dôchodku? A čo takto začať behať?

Začať behať nikdy nie je neskoro. Dokonca ani v dôchodkovom veku. Poďme sa pozrieť, ako na to.

 

Nečinnosť podporuje a urýchľuje proces starnutia. Naopak fyzická aktivita starnutie spomaľuje. Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa vám oplatí obuť bežecké tenisky, aj keď už nepatríte k mladšej generácii. Tu sú ďalšie:

 

  • Beh posilňuje srdce.
  • Beh zlepšuje spánok a imunitu.
  • Beh znižuje tlak a hladinu cholesterolu.
  • Beh zlepšuje pamäť a schopnosť koncentrácie.
  • Beh spomaľuje zmenšovanie vitálnej kapacity pľúc v dôsledku starnutia.
  • Beh spomaľuje rednutie kostí a tým znižuje riziko osteoporózy.

 

Ako na to? Začnite chôdzou

Ak vám bol doteraz pohyb cudzí, nevrhnite sa hneď na beh, no začnite chôdzou. Pár týždňov si vychutnávajte dlhé prechádzky a hneď, ako sa na to budete cítiť, prejdite od klasickej chôdzi k rýchlej chôdzi. Od nej je to už iba krôčik k behaniu. Pomaly, postupne pridávajte k chôdzi pár minút behu. Na začiatok nemusíte odbehnúť celú vzdialenosť naraz. Striedajte beh s chôdzou.

 

V prípade, že ste vo forme a trúfnete si hneď behať, aj tak začnite každý jeden beh chôdzou, alebo rýchlou chôdzou, ktorá pripraví vaše telo, svaly a kĺby na náročnejšiu aktivitu. Takouto rozcvičkou sa zahrejete a tiež eliminujete riziko zranenia.

 

Noste správnu bežeckú obuv

Výber vhodných bežeckých tenisiek je jednou z najdôležitejších vecí, ktorú musíte urobiť ešte predtým, ako sa do tohto športu pustíte. Pre každého je vhodná iná obuv, preto najlepšie urobíte, ak navštívite špecializovanú predajňu, kde vám spravia diagnostiku a odporučia ideálnu obuv pre vás.

 

Nezabúdajte na strečing a regeneráciu

Po každom behu sa vždy ešte trocha poprechádzajte, aby ste sa vydýchali a ukľudnili. Potom sa nezabudnite ponaťahovať. Starším bežcom trvá dlhšie, než sa z tréningov zotavia. Preto si doprajte toľko dní odpočinku, koľko potrebujete. Odpočinok však nemusí znamenať, že budete sedieť doma na gauči. Vyberte sa aspoň na prechádzku. Ak však cítite, že naozaj potrebujete úplný odpočinok, doprajte si ho. Počúvajte vaše telo, vždy vám naznačí, čo potrebuje.

 

Pite dostatok vody

Starší ľudia majú tendenciu piť menej vody. Tým sa zvyšuje riziko dehydratácie aj v prípade, že sa nehýbete. Ak však beháte a nedbáte na pitný režim, je toto riziko ešte oveľa väčšie. Nezabúdajte piť pred, počas aj po behu.

 

Beh je krásny šport a naozaj sa dá s trochou odhodlania robiť v každom veku (ak to zdravotný stav dovolí). Hlavne si ho nezabudnite poriadne vychutnať a užiť. Behajte pre radosť.

 

Zdroj titulnej fotky: Unsplash, CC0


Autor článku

Silvia Hadekova

Silvia Hadeková

Som inštruktorka skupinových cvičení a autorka stránky o zdravom životnom štýle - Eat.Train.Love. Venujem sa hlavne funkčným tréningom zameraným na prácu s vlastnou váhou, intervalovým cvičeniam (HIIT) a DeepWorku. Mojím cieľom je, aby sa ľudia po mojej hodine cítili nabití pozitívnou fyzickou aj psychickou energiou.

http://silviahadekova.com

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Ste na dôchodku? A čo takto začať behať?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 1282
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.