Bežkyne sa usilovne pripravujú, aby zdolali svoje limity
20. JUN 2015

Bežkyne sa usilovne pripravujú, aby zdolali svoje limity

Nikola Danišová

Bežkyne Lenka, Maruška, Erika, Tereza, Simona a Petra už trénujú. Každá má svoj cieľ, ale jeden je pre všetky spoločný: dobre si zabehať, zabaviť sa a prekonať samé seba.

Maruška začínala s dvomi kilometrami     

Maruška začala behávať približne pred štyrmi rokmi, keď ešte žila v Prahe: „Začala som pracovať pre Nike, a tak som sa dostala aj k behu. Začiatky však boli ťažké. Najprv som behávala len dva kilometre a myslela som si, že to neudýcham.“ Maruška stále trénovala a zlepšovala sa. „Postupne som si dávala kúsok po kúsku dlhšiu trať a nakoniec som začala trénovať na We Run Prague, čo bolo desať kilometrov. Zabehnúť to nebolo jednoduché, ale postupne som to vybojovala. Trvalo mi to asi trištvrte roka, aby som si takýto dlhý beh naozaj užila a úplne z neho vylúčila chôdzu,“ hovorí spokojná bežkyňa. Maruška by chcela trénovať na výkon a desaťkilometrovú trať zabehnúť asi za päťdesiat minút.

Maruška

Petru začal beh baviť až vtedy, keď sa dostala do skupiny

Petra začala behávať asi pred rokom a pol: „Behávala som sama a najmä preto, aby som schudla. Často som sa však k behu premáhala.“ Nakoniec začala behávať s ďalšími dievčatami a až vtedy zistila, aký je beh zábavný. „Viedli to dvaja tréneri, ktorí boli skúsenými bežcami. Pri nich som zdolala osemkilometrovú trať. Potom ma prehovárali, aby som s nimi išla na preteky Volkswagen Slovakia Run and Fun. Tie preteky ma nútili, aby som bola stále lepšia,“ spomína Petra. V rámci voľného času teraz zabehne sedem až desať kilometrov. „Tiež trénujem na výkon. Chcela by som desať kilometrov zabehnúť asi za tridsaťpäť minút. Musím ešte viac rozcvičiť pľúca, okrem toho zlepšujem dynamiku a správne držanie tela pri behu,“ dodáva Petra, ktorá sa venuje aj crossfitu a navštevuje fyzioterapeutku, aby predišla zraneniam pri behu.

Petra
 
Lenka do behu doslova vhupla náhodou   

Lenka začala behávať pred dva a pol rokom. Prvýkrát behala na Telecom Night Run, kam ju zavolal kamarát: „Bolo to vtedy deväť kilometrov a vôbec som nevedela, čo to obnáša. Trénovala som na to asi trikrát, čo bolo málo a potom som na súťaži už po druhom kilometri nevládala. Chcela som to vzdať, ale nakoniec som tú trať dobehla.“ Neskôr Lenka zistila, že v práci majú bežecký tím, a tak začala behávať s nimi. „Postupne som zvyšovala trať a dostala som sa až na päť kilometrov, ktoré teraz zabehnem úplne v pohode. Snažím sa byť stále aspoň o kúsok lepšia. Túto trať by som chcela zabehnúť asi za päťdesiat minút,“ hovorí bežkyňa Lenka. Tréningy u nej nie sú pravidelné, no trénuje aspoň dvakrát do týždňa a väčšinou cez víkendy.

Lenka
 
Erika miluje zo všetkých športov najviac beh        

Erika beháva už od roku 2009: „Behávam už dlho a zabehla som zatiaľ jediný maratón.“ Trénuje päťkrát do týždňa trate dlhé asi desať kilometrov. Keď má čas, beháva pätnásť až dvadsaťdva kilometrov. „Beh mi dáva pocit slobody a vždy dokonale vyčistí hlavu. V tomto projekte si zabehám na pohodu a rada sa stretnem so super bežeckou skupinou ľudí, kde vždy radi poradia a motivujú,“ teší sa bežkyňa Erika. Okrem behu, ktorý má najradšej, rada weakboarduje, snowboarduje, zrelaxuje sa pri joge a adrenalín nachádza pri skoku z lietadla.

Erika
 
Tereza chce prekonať svoj osobný rekord  

Tereza beháva už viac ako dva roky a zúčastnila sa už niekoľkých behov a súťaží. „Na behu ma baví úplne všetko. Robím niečo pre seba, môžem sa učiť nové veci a napredovať. Beh sa dá učiť celý život,“ hovorí bežkyňa Tereza. Okrem behu chodieva pravidelne do fitnescentra, boxovať a plávať. Tereza trénuje pravidelne štyri až päťkrát do týždňa: „Vždy sa snažím zlepšovať svoj osobný čas. V tomto behu pôjdem na výkon. Môj osobný rekord na desať kilometrov je štyridsaťosem minút a tridsaťštyri sekúnd, no na tomto preteku sa budem snažiť zabehnúť pod štyridsaťsedem minút. Takže pôjdem do neľahkého boja. Veľmi sa na to teším.“

Tereza
 
Simona sa teší z každého bežca      

Simona sa na trénovanie veľmi teší. Baví ju práca s ľuďmi, ktorí sú pre šport (no najmä beh) zapálení a chcú sa zlepšovať. „Dievčatá sú perfektne namotivované a odhodlané,“ teší sa trénerka. Simona má už pripravený tréningový plán, v ktorom sú zahrnuté napríklad intervalové a tempové tréningy, ale aj beh na dlhé trate. Trénerka okrem aktívnych bežcov rada privíta aj začiatočníkov, ktorí potrebujú poradiť. „Rozlišujem medzi začiatočníkmi a medzi pokročilými. Začiatočníci sa vôbec nemusia báť. Zažijú množstvo endorfínov, šťastia a hrdosti, keď prejdú cieľom,“ s radosťou dodáva trénerka Simona.

trénerka simona
 
Bežkyne nezabúdajú počas tréningov dopĺňať tekutiny. O kvalitný pitný režim sa im stará pramenitá voda Rajec. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bežkyne sa usilovne pripravujú, aby zdolali svoje limity

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Blog

Tréning

Ďalšie články

Výživa

Ďalšie články

Inšpirácie

Ďalšie články

Štýl