Tibetská huba vám pomôže napraviť črevnú mikroflóru
31. AUG 2015

Tibetská huba vám pomôže napraviť črevnú mikroflóru

Nikola Danišová

Počuli ste už o tibetskej hube? Ak nie, o kefíre určite áno. Je trochu kyslý, no chutný a veľmi zdravý.  Je to doslova zdravá „bomba“ pre vaše trávenie a imunitu. 

Kefírom, alebo tibetskou hubou sa nazýva nápoj, ktorý je vyrobený kvasením pomocou kefírovej kultúry. Je to súbor mikroorganizmov, najmä baktérií a kvasiniek. V podstate vôbec nejde o hubu, ale o kefírové kultúry alebo zrná, ktoré sa živia mliečnym cukrom – laktózou a ďalej sa množia. Sú bielej farby, mäkké, mazľavé a na prvý pohľad pripomínajú ružičky karfiolu.

Vhodný aj pre ľudí s intoleranciou na laktózu    

Kefírové zrná vytvárajú svojou činnosťou baktérie, ktoré sú pre naše trávenie veľmi dôležité. V tráviacom ústrojenstve zabraňujú tvorbe rôznych patogénov. Kefír je ľahko stráviteľný a keďže sa baktérie v ňom živia mliečnym cukrom, môžu ho piť aj ľudia alergickí na laktózu.

Kefír k nám prišiel z Tibetu a Kaukazu    

Kefírová kultúra pochádza z kaukazských hôr a z tibetských kláštorov, kde sa konzumuje už niekoľko storočí. V minulosti sa kefír pripravoval hlavne z kozieho a konského mlieka, no na jeho prípravu je možné použiť akékoľvek iné živočíšne mlieko, teda aj kravské alebo ovčie.

V čom sú pozitíva kefíru?   

Vďaka tomuto produktu môžeme stabilizovať črevnú mikroflóru a detoxikovať organizmus. Svojou kyslosťou dokáže kefír vyvolať v našom tele zásaditú reakciu, a tak odkysliť organizmus. Uvoľňuje viaceré enzýmy, čo napomáha tráveniu a rozkladá niektoré ťažko stráviteľné látky. Okrem toho zamedzuje zhromažďovaniu a hnitiu potravy v črevách. Má pozitívne účinky na imunitný systém  a dokáže „bojovať“ s rôznymi neželanými vírusmi, baktériami či premnoženými kvasinkami.

S kefírom postupne 

S pitím kefíru treba začať v menšom množstve a postupne zvyšovať dávku, aby si telo zvyklo na niektoré neznáme látky. Keď sa do kefíru pustíme bezhlavo, môžeme očakávať hnačky, vyrážky alebo bolenie brucha. Tie však krátko nato miznú. Keď si na kefír postupne zvyknete, najlepšie je piť ho denne. Avšak treba myslieť aj na to, že je niekedy vhodné ho na niekoľko dní vysadiť.

Ako si pripraviť domáci kefír        

Domáci kefír obsahuje oveľa viac probiotických kultúr ako ten z obchodu. Môže však obsahovať aj zbytkový alkohol, ktorý baktérie a kvasinky pri svojej „práci“ mimovoľne vylučujú. Asi na dva hrnčeky domáceho kefíru potrebujeme kefírové zrná, ktoré si môžeme bez problémov objednať na internete a obyčajné mlieko.   

Jednu až dve polievkové lyžice kefírových zŕn nasypeme do 0,5 litra mlieka. Mlieko neohrievame, môžeme použiť aj vytiahnuté rovno z chladničky. Treba si zaobstarať sklenenú nádobu, ktorá bude dosť veľká na to, aby po zmiešaní všetkých ingrediencií ostala trochu prázdna. Uzáver na fľaši nesmie byť kovový. Kryt nemusí byť tesný, ale je dobré, aby sme nádobu niečím prikryli. Pol dňa až jeden deň necháme zmes fermentovať pri izbovej teplote. Niekedy s pohárom potrasieme, aby sa kefírové kultúry dobre zamiešali. Kefír bude hotový, keď pohýbeme pohárom a uvidíte na ňom typický kefírový povlak. 

Zdroj foto: zdraviebezliekov.sk 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

Domáci kefírDomáci kefír

Kefírové zrná sú vlastné baktérie a kvasnice, ktoré si spolu nažívajú. Volajú sa “zrná” iba kvôli vzhľadu. 

 

5 výnimočných potravín pre rast svalov. mužských i ženských.5 výnimočných potravín pre rast svalov. Mužských i ženských

Pri snahe vybudovať si postavu podľa svojich predstáv, je veľmi dôležité mať dobrý cvičebný a, samozrejme, aj stravovací plán.

 

 

Powerfood chef snack: zdravé smoothie z kefíru s arašidovým maslom a jahodamiZdravé smoothie z kefíru s arašidovým maslom

Pripravte si osviežujúci proteínový nápoj, ktorý vám pozdvihne náladu na celé poobedie, prípadne ho využitie aj na dodanie energie v náročné dopoludnia. 


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Tibetská huba vám pomôže napraviť črevnú mikroflóru

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Blog

Tréning

Ďalšie články

Výživa

Ďalšie články

Inšpirácie

Ďalšie články

Štýl