7 tipov ako začať s behom na jeseň a v zime

Advertoriál

S príchodom jesene či zimy niektorí z nás oprášia outdoor vybavenie. Početnú skupinu vybiehajúcich v tomto období však tvoria začiatočníci, ktorí aj kvôli zlému vybaveniu prestanú skôr, než skutočne začnú.

7 tipov ako začať s behom po zime
Zdroj: Photo by mauro paillex on Unsplash
15. NOV 2018

Pravdou je, že sa už sychravého počasia báť nemusíme, avšak stále by sme nemali zabúdať na teplejšie vybavenie. Väčšinou totiž športujeme ráno a večer, keď teploty často klesajú pod príjemný jarný priemer. Prinášame Vám teda niekoľko rád, na ktoré by ste nemali v chladnom počasí zabúdať.

Oblečenie

Pokiaľ s behaním začínate, myslite na základné pravidlo. Teda obliecť sa o niečo menej, než keby ste športovať nešli. Zdá sa to banálne, ale nejeden začiatočník sa vo svojich začiatkoch stretáva s prehriatím. Pri výbere konkrétnych kusov oblečenia dbajte predovšetkým na kvalitu materiálov.

Vhodné je zvoliť funkčnú bielizeň (vrátane ponožiek), ktorá je tvorená zo syntetických vlákien navrhnutých tak, aby čo najlepšie odvádzala pot a zároveň hriala. Odporúča sa ju nemiešať s prírodnými materiálmi, ako je vlna alebo bavlna, ktoré pre behanie nie sú vhodné. Funkčné prádlo by malo samozrejme priliehať k telu, voľné by svoju funkciu neplnilo.

Topánky

Väčšina z nás asi nevlastní niekoľko bežeckých topánok a ďalšieho vybavenia do rozdielneho počasia. Avšak jesenné a zimné obdobie často sprevádzajú aj dažde a naskytá sa tak otázka nepremokavosti topánok. Ak neplánujete behať priamo vodnatým terénom, do topánok s goretexovou úpravou netreba investovať, nohy by sa Vám zbytočne zaparili. Občasný dážď Vaše topánky prežijú, len ich musíte po návrate usušiť.

Príprava

Podľahnúť prechladnutiu pri behu v sychravejšom počasí je celkom jednoduché. Nikdy teda nie je odveci trochu posilniť imunitu. Z dlhodobého hľadiska sám šport imunitu posilňuje, avšak v začiatkoch sme po fyzickej aktivite k prechladnutiu skôr náchylnejší. K pestrej strave môžete pridať potravinové doplnky ako je echinacea, vitamín C, alebo napríklad rybí tuk. Bezprostredne po behu prirodzene doplňte tekutiny a nebojte sa ani sacharidov.

Pozor na alergie

Nikto nechce športovať a neustále si utierať nos. Ak trpíte na alergie, vyhnite sa behaniu v parku, vezmite si antihistaminiká, alebo sa na nejdráždivějšie obdobie presuňte do fitnescentra na bežiaci pás.

Rozcvičte sa

Jedným z najdôležitejších pravidiel, na ktoré by ste nemali zabúdať je rozcvička. Nielen, že sa Vám lepšie pobeží, ale uchráni vás to aj pred prechladnutím a zranením. Rozcvička nemusí byť dlhá, ale mali by ste pri nej ponaťahovať všetky svaly. Telo sa prehreje a pripraví na výkon.

Je vám vonku zima? Zájdite do fitka

Pokiaľ je vám aj napriek všetkým prípravám vonku zima, nepremáhajte sa. Zacvičíte si aj vo fitku. Alebo si môžete zaplávať v bazéne. Aj to sa počíta!

Neprežeňte to

Iste ste veľmi motivovaní, ale všetko s mierou. Ak ste celú zimu nešportovali či s behom úplne začínate, je dôležité začať hlavne postupne. Zvoľte skôr kratšiu vzdialenosť a keď nejaký ten deň vynecháte, nič sa nestane. Naopak, je tak viac pravdepodobné, že sa vám behanie neznechutí a dlhšie u neho vydržíte. Až budete v pokoji zvládať prvé okruhy, pridávajte ďalšie a užívajte si to.

Zdroj: PR


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 7 tipov ako začať s behom na jeseň a v zime

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 2199
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.