Bežecké hodinky sú na nezaplatenie, pretože kontrolujú intenzitu tréningu
8. AUG 2014

Bežecké hodinky sú na nezaplatenie, pretože kontrolujú intenzitu behu

Mirka

Predstavuje pre vás beh spôsob, ako schudnúť? Pripravujete sa na bežecké preteky? Potom by bo vašej bežeckej výbave nemal chýbať merač pulzu, ktorý vám pomôže sledovať cieľovú pulzovú frekvenciu.

Ak ste si mysleli, že merače pulzov sú iba pre profesionálnych športovcov, mýlili ste sa. Športtestery sú praktickou pomôckou, ktorá vám pomôže sledovať intenzitu záťaže, od ktorej závisí výsledok vášho snaženia.

Ak chcete vďaka behu schudnúť a spaľovať tukové zásoby, mali by ste trénovať v intenzite 60-70 percent maximálnej pulzovej frekvencie (MPF). V prípade, že vám ide hlavne o budovanie vytrvalosti, posilnenie imunitného a kardiovaskulárneho systému, behajte v pásme 70-80 percent MPF. Pri behu v intenzite 80-90 percent MPF sa spaľuje veľké množstvo energie. Ako najlepšie sledovať pulzovú frekvenciu pri behu? Najspoľahlivejšou pomôckou je športtester.

Odporúčame prečítať: Pulzová frekvencia. Prečo sú tieto čísla pri cvičení dôležité?

 

Prečo sa oplatí používať športtester?

Používanie merača pulzu pri behu má viacero výhod. V prvom rade vám pomôže ľahšie a rýchlejšie splniť stanovený cieľ (chudnutie, budovanie vytrvalosti, posilnenie kardiovaskulárneho systému a pod.) a to vďaka sledovaniu intenzity tréningu a ďalších údajov podľa druhu športtesteru.  Vďaka tejto pomôcke sa vyhnete pretrénovaniu, ktoré môže byť spôsobené nevhodne zvolenou intenzitou

Toto by ste mali o meračoch pulzu vedieť

Merače pulzu sa predávajú vo forme náramkových hodiniek. Najčastejšie spolu s hrudníkovým pásom, ktorý meria srdcový pulz. Na trhu sú však aj také modely, ktoré merajú tep srdca dotykom tak, že sa na displej priloží prst. Tieto verzie však nie sú príliš praktické pre dynamické pohybové aktivity, medzi ktoré rozhodne patrí aj beh.

Najlacnejšie verzie meračov pulzu plnia dve základné funkcie: merajú pulz a čas. Pre športových začiatočníkov sú dostatočné. Pokročilejší si môžu zabezpečiť športtester, ktorý napríklad počíta aj spálené kalórie, alebo zvukovo upozorňuje na prekročenie stanovenej zóny pulzovej frekvencie. Kvalitný merač pulzu je zhotovený tak, aby sa údaje z neho dali stiahnuť do počítača. Týmto spôsobom si bežec môže vyhodnocovať dosiahnuté výsledky na jednotlivých tréningoch.

Tipy pre výber vhodného merača pulzu

  • športtester kupujte v špecializovaných obchodoch, kde vám poradia odborníci a v ktorých je zároveň garantovaná kvalita
  • vopred si stanovte, či chcete merač pulzu využívať iba pri behu, alebo aj pri ďalších športoch
  • ak chcete merač pulzu čisto na beh, stačí vám základná verzia, kde si nastavíte iba sledovanie danej zóny
  • v prípade, že chcete, aby vám merač pulzu poslúžil pri viacerých športoch, voľte model s GPS
  • ak beháte v meste alebo so skupinou bežcov, voľte merač pulzu s kódovaným digitálnym prenosom, pretože funguje spoľahlivejšie ako športtester s analógovým prenosom (môže byť rušený napríklad elektrickým vedením, meračmi pulzov, ktoré majú ostatní bežci a pod.)
  • ak chudnete, rozhodne si zaobstarajte merač pulzu, ktorý meria aj množstvo spálených kalórií (tieto údaje vypočítava zo zadaných údajov, ktorými sú vek, hmotnosť, výška a pohlavie), ale aj percento tuku zo spálených kalórií

 

Odporúčame prečítať: Ako behať, keď chcem schudnúť?


DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Bežecké hodinky sú na nezaplatenie, pretože kontrolujú intenzitu behu

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Burza

Pre vloženie inzerátu musíte byť prihlásený!
Registrovať | Prihlásiť
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 852
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.