Nevonia vám beh? Skúste spaľovať rýchlou chôdzou
30. SEP 2015

Nevonia vám beh? Skúste spaľovať rýchlou chôdzou

V prípade, že sa vám nepáči behanie, veľmi dobrou alternatívou môže byť rýchla chôdza. 

Skúste nahradiť cestovanie autobusom chôdzou, ignorujte výťahy a absolvujte maximálne množstvo výletov počas víkendov. Skôr, ako si zmenu uvedomíte, začnú vám padať nohavice.

Výhody chôdze

Chôdza je pre človeka ten najprirodzenejší pohyb. Nemusíte sa ju učiť, ani si kupovať drahé športové vybavenie. Je to tiež najlepší spôsob, ako začať so športom.

Štyri veci, ktoré budete potrebovať na vykonávanie dobrého tréningu

  • Prvá vec, ktorú by som vám odporučil, je kvalitná obuv. Nekupujte si však turistickú obuv, hoci budete chodiť na dlhé trasy. Taká obuv má veľmi hrubú podrážku, ktorá je určená na dlhý a kamenistý terén. Najvhodnejšia obuv pre vás je obuv bežecká alebo určená na vonkajšie športy (odpružená a s pevným členkom).
  • Druhou vecou je motivácia. Vymyslite si nejaké súkromné heslo, napríklad o číslo menšie nohavice. Toto heslo vás musí ťahať počas prvých dvoch týždňov, počas ktorých budete mať často svalovicu a výsledky budú ešte minimálne
  • Tretia vec je podpora. Prehovorte niekoho, kto bude chodiť s vami. Veľmi dobrá je aj pasívna podpora od známych a kamarátov.
  • Štvrtá najdôležitejšia vec je cieľ. Nemôžete byť skromní, ale ani si dávať latku veľmi vysoko. Stanovte si napríklad, že za pol roka zvládnete nejaký diaľkový pochod alebo, že vyleziete na nejaký kopec s minimálnym počtom zastávok.

Kedy sa začne prejavovať účinok rýchlej chôdze

Ak ste sa dlho nehýbali, predstavuje chôdza veľmi dobrý spôsob, ako zhodiť kilá navyše. Ak sa pohybujete tak rýchlo, ako keby ste sa ponáhľali na autobus, spálite okolo 300 kalórií za hodinu. Všetko to, samozrejme, závisí aj od doby, ako dlho pôjdete. Telo sa zo začiatku iba zahrieva a z tukových zásob začne čerpať energiu až približne po 30-tich minútach. Ako pri každom športe, tak aj pri chôdzi, je dôležitá pravidelnosť. Odporúčam vykonávať rýchlu chôdzu 3-4 razy za týždeň minimálne jednu hodinu. Pri takejto frekvencii by sa prvé výsledky mohli dostaviť na konci prvého mesiaca.  

Ako správne vykonávať rýchlu chôdzu

Zo začiatku vám stačí chodiť tak, ako ste zvyknutí. Keď už však začnete pridávať rýchlosť, je vhodné mierne zmeniť techniku. Choďte mierne naklonení smerom dopredu, intenzívne hýbte rukami ohnutými v pravom uhle. Tento postoj zabráni tomu, aby ste namáhali kolená a chrbticu. Intenzívne hýbanie rukami vám uľahčí chôdzu a taktiež zapojí hornú časť tela – svaly chrbta, ramien a paží. Pred a aj po každom tréningu odporúčam vykonávať strečing.

Chôdza je výborným pohybom pre začiatočníka, ale aj výborným prostriedkom proti starnutiu. Počas chôdze sa okysličuje pokožka, ktorá zostáva svieža a napnutá. 

Zdroj foto: unsplash.com, Sylwia Bartyzel

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

4 malé tipy pre aktívnu relaxáciu4 malé tipy pre aktívnu relaxáciu

Áno, reč je o aktívnom odpočinku, čo znamená, že pre to musíme sami niečo urobiť.

 

 

Beh, či chôdza?Beh či chôdza?

Beh má pozitívne účinky na náš organizmus. 

 

 

Od chôdze je len malý krok k behuOd chôdze je len malý krok k behu

Chceli by ste behať, ale myslíte si, že to nezvládnete? Tak začnite chôdzou, ktorá má pozitívne účinky podobné behu. 


Anketa

Ako a kde najčastejšie cvičíte?

Sám doma.
Sám alebo s kamarátmi vo fitcentre.
Sám pod vedením trénera.
Uprednostňujem skupinové cvičenia pod vedením inštruktora.
Využívam služby virtuálneho trénera.
Je to rôzne podľa toho, na čo mám práve chuť.

Celkom hlasovalo: 434

Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Nevonia vám beh? Skúste spaľovať rýchlou chôdzou

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Blog

Tréning

Ďalšie články

Výživa

Ďalšie články

Inšpirácie

Ďalšie články

Štýl