Začali ste behať? Ako vydržať a nevzdať to?
22. JUL 2015

Začali ste behať? Ako vydržať a nevzdať to?

Ak ste začali behať, tak ste určili zistili, že beh nepredstavuje iba dlhú a nudnú cestu, ako spaľovať tukové zásoby. 

Predstavuje aj spôsob na uvoľnenie fyzických a psychických blokov. Navonok prináša príťažlivosť a krásu a do vnútra radosť a pohodu.

Ako pri behu vydržať

Ak náhodou beháte iba kvôli spaľovaniu tukov, rýchlo na tento dôvod zabudnite. K behu je potrebné mať vytvorený pozitívny vzťah a nie ho používať iba ako nejaký spôsob spaľovania. Keď zistíte, že je pre vás behanie samozrejmosťou, pokojne môžete zvyšovať dĺžku tréningu a nemusíte sa báť, že by ste stanovený cieľ nedosiahli.

Ako sa prekonať

Dôležité je, aby pre vás behanie bolo aj príjemné. Môže vás motivovať napríklad špeciálna bežecká obuv alebo bežecké oblečenie. Pretože, ak sa vám nebude chcieť ísť behať, oveľa ľahšie sa presvedčíte myšlienkou: „Dnes sa mi síce veľmi nechce, ale keď som si už kúpil špeciálnu bežeckú obuv, idem.“

Ako bojovať sám so sebou

  • Ak nemáte čas, choďte behať pokojne iba na 10 minút. To vám určite harmonogram nezničí.
  • Ak vás behanie vyčerpáva, behajte iba krátko a iba tak rýchlo, aby vám to bolo príjemné. Môžete striedať aj chôdzu s pomalým behom.
  • Ak sa hanbíte behať, uvedomte si, že je veľa iných vecí, za ktoré sa môže hanbiť celé ľudstvo (vojny, znečisťovanie životného prostredia a pod.) a behanie medzi ne určite nepatrí.

Je potrebné mať cieľ

Mali by ste si stanoviť, kedy chcete behávať a ako často. Záleží to iba od vášho životného štýlu. Určite by ste nemali očakávať, že kvôli behaniu zabudnete na všetky ostatné zvyky. Je dôležité, zvoliť si cieľ a sledovať, ako sa vám ho darí dosahovať. Zo začiatku očakávajte, že to nebude prechádzka ružovou záhradou, ale je to súčasť cesty, ktorú musíte prejsť.

Ako si behanie oživiť

Nebehajte na veľmi dlhé trate v jednom tempe. Nie je to zábavné a môže vám to behanie rýchlo znechutiť. Oveľa lepšie je behať kratšie vzdialenosti a striedať krátke (napríklad minútové) úseky šprintu s pomalým behom (dvojminútovým).

Behanie vás musí v prvom rade baviť, iba tak si k nemu dokážete vytvoriť dobrý vzťah a môže vám priniesť to, čo očakávate. 

Ľudia, ktorí čítali tento článok, zaujímajú sa tiež o: 

5 tipov, ako to s behom nevzdať5 tipov, ako to s behom nevzdať

Neviete, ako docieliť, aby sa beh stal pevnou súčasťou vášho životného štýlu? 

 

 

6 tipov, ako urobiť z cvičenia zvyk 6 tipov, ako urobiť z cvičenia zvyk

Nedostatok času, lenivosť, množstvo pracovných alebo rodinných povinností.

 

V kolektíve ide všetko ľahšie. aj behanieV kolektíve ide všetko ľahšie. Aj behanie

Najkrajší  citát o behaní, ktorý som počula, je: „Keď už nohy nevládzu, začne vládať srdce.“ 

 


Autor článku

michal.lendel@cvicte.sk

Ing. Michal Lendel, fitnes tréner I. triedy

V minulosti som sa aktívne venoval viacerým športom: hádzaná, basketbal, volejbal. Posledných päť rokov sa venujem hlavne kulturistike. Zaujímam sa aj o zdravé stravovanie, vypracovávanie jedálničkov na mieru, doplnky výživy a pracujem aj ako fitnes tréner. Váš úspech je aj mojím úspechom.

http://www.facebook.com/

Ďalšie články od autora

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - Začali ste behať? Ako vydržať a nevzdať to?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 

Blog

Tréning

Ďalšie články

Výživa

Ďalšie články

Inšpirácie

Ďalšie články

Štýl